В края на октомври т.г. Европейският съюз въведе допълнителни тарифи за китайските електрически автомобили. Като най-големия китайски производител, BYD трябва да е сериозно засегнат.
Но всъщност компанията не само не се притеснява от тарифите, а дори е още по-амбицирана да завземе европейския пазар. Това става ясно от интервю на вицепрезидента на BYD Global Стела Ли пред InsideEVs.
„Ако не сте готови за дългосрочни инвестиции в Европа, изобщо не идвайте. Тук не е лесно. Има много предизвикателства и огромна конкуренция“, казва Ли.
И BYD определено е готова. Компанията се размина от най-тежките тарифи, които можеха да достигнат до 35%. Вносните ѝ коли ще бъдат облагани с допълнителни 17%, но това не я притеснява, тъй като вече активно работи по новия си завод в Унгария и планира още един, вероятно в Турция.
А тепърва предстои и голямата експанзия на компанията в Европа. „Мисля, че ще видите голяма промяна в Европейския пазар“, казва тя. Основната задача е бързо увеличаване на дилърите. Ли дава за пример Италия, където в момента BYD има 20 магазина. Компанията планира до края на 2025 г. да ги увеличи до 105.
Остават и плановете са създаване на развойна дейност в Европа и позиционирането на компанията като европейска в региона. Можем да очакваме и още нови модели, включително и хибриди като Seal U PHEV.
Ли казва, че светът постепенно става готов за електрификацията, а една от основните причини за забавянето на продажбите, са объркващите послания от традиционните европейски брандове и институциите. Втора причина са високите цени на електроенергията в някои европейски държави.
Въпреки това Ли смята, че това са временни проблеми и естествена част от прогреса. „Когато развиваш нова технология, първо има голям ръст, после следва пауза в търсенето и след това то се завръща“, казва тя.